Page 8 - RMGO 3
P. 8
˘
8 Dumitru LAZAR
ˆ In al doilea rˆand ,,neinspirat˘a” a fost alegerea, la repartit , ie, a specialit˘at , ii
secundare, Franceza (la clasele de liceu) s , i din cauz˘a c˘a, atˆata timp cˆat am predat
aceast˘a disciplin˘a (18 ani), nu am fost validat de Inspectoratul S , colar Olt ca titular
pe post, pe motiv c˘a pe Diploma de licent , ˘a scrie ,,secundar Limba s , i literatura
francez˘a” ceea ce, ˆın opinia autorit˘at , ilor judet , ene, nu ˆımi d˘adea dreptul s˘a predau
la clasele de liceu (ment , ionez c˘a, la promot , iile urm˘atoare ale Facult˘at , ii de Filologie,
inclusiv aceea a absolvent , ilor cu patru ani de studiu din acel an - 1972, nu s-a
mai f˘acut distinct , ie ˆıntre cele dou˘a specializ˘ari, acestea nemaifiind discriminate ˆın
,,principal˘a” s , i ,,secundar˘a”). Mai mult de atˆat, paradoxal, Inspectoratul S , colar,
f˘ar˘a s˘a cer eu, ˆın repetate rˆanduri, mi-a trimis adrese prin care eramˆıns , tiint , at c˘a mi
s-a aprobat, ,,la cererea mea”, titularizarea pe o catedr˘a de Francez˘a sau de Romˆan˘a
la anumite s , coli din judet , : General˘a Sines , ti (Potcoava), apoi num˘arul 4 Slatina,
Liceul Teoretic Corabia, ˆıns˘a eu, prevalˆandu-m˘a de repartit , ia guvernamental˘a s , i,
de felul meu, fiind statornic, am refuzat tacit ofertele s , i nu mi s-a ˆıntˆamplat nimic
(nu neg, totus , i, faptul c˘a aceast˘a situat , ie ˆımi genera de fiecare dat˘a cˆand sosea o
adres˘a de transfer, o stare de nelinis , te, de provizorat, ceea ce m-a determinat ca
ˆın al optsprezecelea an de ˆınv˘at , ˘amˆant s˘a m˘a titularizez pe catedra de Romˆan˘a,
devenit˘a vacant˘a la aceeas , i s , coal˘a, oportunitate de care nu am beneficiat prea
mult, deoarece, ˆıncepˆand cu februarie 1990 pˆan˘a ˆın 1997 (31 august) am lucrat la
Inspectoratul S , colar Olt, ˆın calitate de inspector la specialitatea Limba s , i literatura
romˆan˘a s , i, tot ˆın acest ultim an, m-am transferat, prin concurs, la Rˆamnicu-Vˆalcea.
O alt˘a cauz˘a a lipsei mele de inspirat , ie privind repartit , ia la Potcoava, a fost
faptul c˘a nu am prev˘azut c˘a al doilea post de Francez˘a (pe care ˆıl vizam pentru
repartit , ia sot , iei) se va transforma ˆın Englez˘a, post care, din fericire, a redevenit
vacant s , i care trebuia schimbat din nou ˆın Francez˘a. A necesitat s˘a facem, eu s , i
sot , ia mea, multe demersuri (s , i drumuri costisitoare, ˆın condit , iile ˆın care p˘arint , ii
nos , tri, t , ˘arani, nu aveau posibilit˘at , i s˘a ne ajute) la Inspectoratul S , colar pentru a
obt , ine acceptul s , i, apoi, adres˘a c˘atre Minister, prin care s˘a se solicite revenirea la
ˆ
postul de Francez˘a. In cele din urm˘a, am obt , inut adresa, grat , ie inspectorului de
la cadre, Domnul Merer, de care ne amintim ˆıntotdeauna ca fiind binef˘ac˘atorul
nostru. Din fericire, la Minister am rezolvat totul ˆıntr-o singur˘a zi, nu f˘ar˘a mici
peripet , ii create de inspectorul general care r˘aspundea de judet , ul Olt, un anume
domn birocrat, gr˘abit s˘a plece acas˘a ˆıntrucˆat ziua de lucru era pe sfˆars , ite, care
ne-a expediat sf˘atuindu-ne s˘a revenim ˆın ziua de mart , i a s˘apt˘amˆanii viitoare.
Noroc cu un mare domn de bine din acelas , i birou, care ne-a sf˘atuit s˘a mergem
la directorul general, Domnul Bondrea, care ne-a aprobat, ˆın ultimele minute ale
zilei, transformarea postului din Englez˘a ˆın Francez˘a, ˆındrumˆandu-ne s˘a mergem
rapid la Domnul Inspector general de la personal, Floricel, care, aflˆand c˘a sot , ia
avea media de absolvire 9,14, i-a oferit satisfact , ia s˘a-s , i scrie singur˘a noua repartit , ie
(prima, la terminarea facult˘at , ii, fusese la Liceul Teoretic Osica, tot ˆın judet , ul Olt,
dup˘a ce renunt , ase la un post de Francez˘a, cu mult mai bun, ˆın Tˆargu-Mures , , ca
s˘a vin˘a, prin schimb de repartit , ie cu o coleg˘a din promot , ia mea, ˆın judet , ul ˆın
care luasem eu repartit , ia cu o lun˘a ˆınainte). Dumnezeu s˘a-i aib˘a ˆın grij˘a, ˆın viat , a